Alla inlägg under september 2011

Av Frida Åhman - 30 september 2011 14:00

underbart väder, så idag ska jag & palle ta en ridtur :)


     


efter ridturen ska jag städa hela huset, kan behövas efter att katten var hemma med kaninen och marsvinet själva igår.. det var lite mkt spån utanför deras bur,
då min katt kan öppna dörrar själv.. visste att disse kunde öppna yttedörrar men inte att han lyckades att öppna dörren till tv-rummet själv, då denna dörr är lite trög! men nu vet jag vad han kan, om han bara vill..


sen ikväll blir det lungt och lite mys tror jag :) en varm dusch, på med one piece, tända ljus, tända i öppna spisen, film och min underbara sambo jämte mig! :)


nehe, nu ska jag göra klart med tvätten och sen ska jag gå ut i stallet och mocka och sen börja göra iordning palle för ridturen!



Pussss

Av Frida Åhman - 6 september 2011 16:39


vad vore jag, utan dina andetag....


Jag vet att du sover

känner värmen från din hud

bara lukten gör mig svag

men jag vågar inte väcka dig nu


jag skulle ge dig

allting du pekar på

men bara när du inte hör

vågar jag säga så


jag kan inte ens gå

utan din luft i mina lungor

jag kan inte ens stå

när du inte ser på

och genomskinlig grå blir jag

utan dina andetag


min klocka har stannat

under dina ögonlock

fladdra drömmarna förbi

inuti är du fjäderlätt och vit


och utan ett ljud

mitt hjärta i din hand

har jag tappat bort mitt språk

det fastnar i ditt hår


jag kan inte ens gå

utan din luft i mina lungor

jag kan inte ens stå

när du inte ser på

och färglös som en tår blir jag

utan dina andetag


jag kan inte ens gå

utan din luft i mina lungor

jag kan inte ens stå

om du inte ser på

och genomskinlig grå

vad vore jag

utan dina andetag


vad vore jag

utan dina andetag....







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards